Haih..yeke jd pompuan susah.???
klu jd laki, laki boleh main bola..klu tgk EPL sampai pkul 3 pg kat mamak pon mak tak bising
kalau tak basuh pinggan pas makan pon mak tak marah.
mmmm..best nye jd laki..
laki tak payah pikir nak make-up cntk2..
nak beli handbeg..
laki juga tak payah bersusah payah mengandung..
klu laki ade isteri wahhhh..lagi senang..
balik rumah nak minum tinggal order je..
pastu tak payah susah2 basuh baju..
paling best nak pakai semua dah tersedia..
nak makan tinggal duduk kat meja makan dan org ceduk nasi n lauk
wahh...indahnya jd laki....
so,,,,ape yg laki buat???
ape yg kene mengena dgn laki seperti tajuk entri???

ok...
sape yg buat itu semua untuk lelaki?
ye..mstilah perempuan hebat yg buat..(tepuk2 utk perempuan ya)
dulu..sebelum kedatangan Islam, perempuan zaman Jahiliyyah mmg di layan tidak sepatutnya..
Bayi-bayi perempuan dibunuh sbb dyorg percaya perempuan membawa sial..

Haih..
Sebenarnya..mmg bukan senang nak jd perempuan..
tapi Allah itu Maha Adil..
ditetapkan lelaki itu sbg pemimpin, maka tanggungjawab mereka adalah lg besar dari perempuan..malah perempuan ini lg senang nak dapat pahala dari lelaki..
Percaya kan klu kite layan suami dgn baik pun dah dpt pahala sbb kite menyenangkan hati suami..(klu dia tak senang hati lantak..sape suroh..aku dah buat baik ko jual mahal plak)..
*mcm tak ikhlas plak..
Byk lagi perkara yg kita bt dgn ikhlas kepada suami akn dpt pahala..
tapi..klu takde suami takleh dpt pahala ke?
heeeyyyy..sape ckp??
tentu sekali boleh sgt2
tp sbb aku dah gatal nak kawin aku ckp la pasal suami
(eh..tak..tak..aku tipu je)
sbb klu pasal buat baik pada mak ayah,aku pasti korg baik punye dgn dyorg kan?
tapi klu tak kwin lg, bolehlah jdkan sumber inspirasi kankankan..
wlupun tak byk hrp2 bolehla di renungkan sedikit

Elleh..
okey aku tau korg akan ckp aku bajet baik cakap mcm ni..
Tak..tak..tak..bukan begitu niat aku dong
aku mintak maaf awal2 klu aku kelihatan poyo untuk bercakap tentang ini..
Bagi aku ini adalah sekadar sedikit semangat bagi perempuan mcm aku ni yg ghairah mengejar dunia....
eish...dunia2..
haha..

p/s: klu boleh nak berbuat baik dari sekarang,eish..tp byk btol dugaan dunia ni...
hahaha

0 Orang Tak Kisah ::

Post a Comment

kalau berani tulis la!