*sekadar gambar hiasan
2010 akan tiba kurang dari dua hari lagi. Antara salah satu azam aku adalah TAK NAK BAWAK KERETA LAJU-LAJU.

Definisi laju bagi aku, bawak kereta lebih 120km/j..ye aku phm itu definasi lembab bg Razi..kan Razi kan..

So, mulai 24 December 2009 aku dah mula bawak kereta bwh 100km/j, walaupun nafsu gelodak merajai jiwa aku tabahkan jua. Tensen sgt bawak slow.Oleh itu lagu jiwang/slow/sentimental harus di dengar supaya seiring dan sejalan dgn pemanduan aku.

Hari pertama usaha ini di jalankan nampaknya mcm kurang berhasil. Hal ini di sebabkan aku terlewat bangun untuk pergi kerja. Tak kan la da lambat bangun aku nak bawak kereta lembab jugak. Nnt bila boss tny, tak kan aku nk bg alasan ni. Itu pun kurang seminit aku punch card..haish..

Aku tekad, balik kerja ni pasti aku bawak kurang dari 100km/j. Seperti alunan lagu di pasang di corong radio kereta aku yang lemah gemalai(sbb dengar lagu Terlanjur Cinta, bukan Hey Ladies)( bahaha..mcmne corong tu pun aku tak tau), aku bwk kereta dgn purata kelajuan 90km/j so dengan sedar diri aku pun bahagia memandu di sepanjang lorong kiri...

Bahagia sungguh sebab dpt melatih diri supaya sentiasa patuh dengan peraturan-peraturan jalan raya. Tgh aku syok2 bahagia, tiba- tiba ade satu kereta Toyota Corolla lama keluar dari simpang,masuk lane kiri dan duk dpn aku dgn kelajuan 60km/j..'Takpe..Jap lagi dia bawak 90 gak kot', desis hatiku yg gundah gulana ini. Haihs..dia nak menten dgn kejauan 60 je ke? Sbb aku tgk mcm tak laju2 je..

Ok..lorong kanan pulak mmg laju mcm haram!aku tak boleh nak potong kereta tu..Ni yg buat aku betul-betul hilang sabar. Aku cucuk kereta tu. Dia tak paham2..Tgk side mirror, lane kanan masih byk kenderaan yg laju2..Aku dah jerit da kat kereta depan tu..(tapi DALAM kereta shj ya)haha..Aku terus mencucuk..
Weh tak paham bahasa pulak kereta depan ni..So, korang rase tak ape yg aku rase mase tu... $%^&(&%$@@$$# Bengang gilerrrrr....

Tengok side mirror lagi, yezzzaaaa...clear! Kali ni aku nak potong kereta Toyota Corolla tu..Dah bengang kan, mesti nak tengok muka driver tu. Hensem sgt ke? Beromen ke ape? Ke tgh mkn nasi lemak? OKEH! bangga dpt potong..yeah..yeah..sikit je lagi nk dapat tengok muka driver tu..Tekan minyak lagi..yeah.....

Aku kenal pemandu itu.....Aku kenal sangat..Beliau adalah cikgu Add Math dan Guru Penolong Kanan SMKA Kuala Selangor masa aku belajar kat situ dulu..

Beliau adalah......CIKGU MUKHAIR.....

Oh cikgu, maafkan saya...TSK..TSK..janji tak nak pandu laju2..nak bawak 60km/j je mcm cikgu...

6 Orang Tak Kisah ::

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Sebenarnya nak bawak laju takpe Suria.Tapi aku rasa cara pemanduan ko agak merbahaya sebab ko jenis tukar lorong mengejut.Cuba ko tukar lorong smooth jer.Pastu lagi satu,kalo nak laju kat lorong kanan jer...jgn cilok-cilok.Myvi jer...bukan Audi R8.Igt tue.

HM said...

aku sokong ko razi!!! mentang2 bwk auto, sesuka hati je nk kejutkan org kt tgh jlnraya..wlupun laju, konsep berhemah still ada ok..

seb bek aku dah bosan bwk laju..n skg bile aku merempit around 80km/j pun aku da rse laju..padahal dulu..haha!

shimaaa said...

ayoppp suria!!
xberkat ilmu. haha.
cg mukhair hensem lg x?? waaa

EKINsas™_^ said...

jahat giler ko..sian cegu aku tu...cipet!

suria said...

Razi : myvi aku berkuasa Type R..Okeh!

ZaZa : hekeleh..jom lumba..hahahaha

Shima : cekgu masih hensem dan menten mcm dulu

Ekin : cegu mu,cegu ku jua..

F. Hanim M. said...

ade masanye nnt ko boring gak bwk kete laju2..
hehe..
aku nak usha kete kat labuan la..hmm..

Post a Comment

kalau berani tulis la!