Hye..
lame sungguh aku x update blog..
tetibe datang semangat pulak..
mmm..ni gara2 g PD bersama dgn kwn2 sekolah menengah..Aku harus berterima kasih pada semua yg join sbb sama2 memeriahkan dan mengeratkan lg hubungan lama..(tidak termasuk skandal ya)

Memula aku rase trip ni mcm tak jd memandangkan kurang mendapat sambutan hangat..
Tetibe Raja Zaharah bgtau trip ni jd..So, aku pon excited la nk pergi trip ni without knowing who will join..

Tidak seperti Razi yg kelihatan kurang bersungguh2 menyertai percutian yg julung2 kalinya ini diadakan.Aku kuat merasakan trip Pd ini disebabkan kewujudan Facebook...
*sila setuju ya kwn2...setuju tak?setuju kaaaaannn...

Aku igt trip ni xlah sampai nk tidur2 kat sana..Aku bajet g pagi then trus balik hari..Owh..rupa2nya si budak laki2 nk stay kat sane...waaahhh..byk kan duit korg..

Lantas aku pun menelefon Razif de Rahim sbb nak tny betul ke jd nk tidur sane and bajet semua2 lah..Ajib pon kate yg dia dan budak2 laki nk tidur dlm kereta...HUH! tidur dlm kereta????Aku cuba membayangkan diri aku dan Saidatul Akma (Emma sudah) tidur dlm kereta dan kepanasan..

Tak pe..tak pe..aku tak sanggup tidur dlm keta.Rase tak selamat..

Aku cuba menelefon bbrpa org kawan untuk meminjam khemah..Oh! baru aku tahu, ramai org Malaysia ni ada khemah ya..(ntah2 aku sorg je yg xde khemah..haha!)
Tapi aku dapat la dua biji khemah..hehehe..
*pejodoh bilangan bagi khemah biji ke?tak bijak sungguh!
Sekurang-kurangnya aku tak lah tidur dalam kereta..hehe..

Yeah...hari yg dijanjikan bersama rakan2...19 December 2009..Mmg malam tu aku tak boleh tidur nyenyak..Yang pertama sebab esok aku kena hantar Encik Izzat ke KLIA..Pagi2 buta pkul aku dah kena bgn..Flight beliau pkul 10.00 pg..so, dia nak check in dalam pkul 7 pg..Bayangkanla aku nk bgn pkul bape..(bkn membygkan muke buruk berair liur basi eh)


ni lah pic Encik Izzat yg sdg berjalan terus tidak pandang belakang untuk melihat kekasih hati sebelum berangkat jauh... :(

Okeh..lepas hantar dia aku tak tau nak pergi mana memandangkan yg lain nak gerak ke PD pada jam 3..Gila aku nak tunggu kat KLIA dari pukul 6.30pagi sampai 3 ptg?
Takkan nak balik rumah di Meru kan? Sungguh tak bijak idea tuh!
Sedang aku berfikir2 ke mana hala tuju aku, Emma text aku..dia tny aku kat mana dan ajak aku lepak rumah dia..Owh rumah dia kat Bandar Baru Bangi ya kawan2..
Tanpa beragak2 aku pon menuju ke rumahnya..heeeee~

Pukul 3 ptg seperti yg dijanjikan Ajib pon text aku bgtau yg dia dah Gerak-Gerak Khas dan kami akn berjumpa di R&R Seremban..Masa tu aku baru je pas mkn dgn Emma (kiteorg masak same2 tau)hehe..Mmg batak gile la masak sendri..kan Emma kan..sedap pulak tu!tak percaya g tny anak buah Emma..dia pun mkn tau! Aku tgk Emma rilek je masa aku bgtau yg Ajib dan Razi dah gerak..Dia mandi punye lah lama..Tak pasal2 aku dapat online kat rumah dia..Tu yg best..Dan terjumpe Encik Izzat dlm FB chat..dia kata dia kat Taiwan..Kapal dia transit kat Taiwan sejam..Aku Tengok jam..dah pukul 3.50., aku dah mulai cuak..mmm..

"Emma..jom la cpt..aku takut dia org da sampai..nnt nak kena tggu kita lame ni"

Emma: Ok2 aku siap...

*setengah jam selepas itu baru dia siap..
hehehe..jgn marah ya Emma..

"Wooii Emma..aku agak cuak ssb aku takut diaorag da sampai.."

Razi call, "korang dah katne tu"
Aku jwb, "jap je..setengah jam lg kiteorg sampai la.."padahal baru je gerak..hahaha
Razi, "pssfftftfff"

hahahah....

Aku bawak kereta selaju yg boleh..
Alamak hai...
aku nmpk sign board 'R&R SEREMBAN 18KM'
aku tny Emma.."Ma, la..dkt je la eh?"
Emma,"haah"
"patut pun ko lambat bersiap eh?cessss"

Dan..kami pon berjumpa di R&R Seremban sebelum meneruskan perjalanan..
Kami pergi dgn 5 kereta..ramai kan..hehe..Tapi ntah la..kereta siapa ntah yg selalu ketinggalan sehinggan memaksa org yg leading (selalunya Razi la yg lead) memberhentikan kereta di bahu jln untuk tunggu si lambat..hehehehe


Razi lead..byk kereta..mgkin mereka mahu ke PD juga


sempat bergambar dalam kesesakan lalu lintas...


ha..yg ni tgh tggu si lambat tu lah..lalalala


image sebenar si lambat..hahahaha

kami pun meneruskan perjalanan seperti biasa..tp si lambat tetap lmbat dan kami meninggalkan beliau di belakang..kikikiki...jangan marah ya Musa!...

***********************************

Kami tiba di PD dalam pukul 7 mlm..ni semua gara2 kesesakan lalu lintas...mmm
kami rehat di suatu tempat sambil menunggu lagi satu kereta yg belum sampai..
ni bukan 'si Lambat' itu..tp ni geng Napex, Moox , Raja Zaharah dan SAA

Dalam pukul 7.30 diaorg sampai..kelihatan agak lewat sbb kami belum jumpa port yg sesuai untuk berkhemah...kami bergegas mencari port..

Konvoi ke PD dgn 6 buah kereta (termasuk kereta Napex) bukanla sesuatu yg mudah..
acapkali kereta2 kami terpisah antara satu sama lain..mmg selalulah kami tggu di bahu jln bg memastikan 6 buah kereta kami beratur sama2 cari port...mmg TAK lah kan...Sepeti biasa, Si Razi lah yg lead..lagaknya seperti PD ini mmg kampung halaman dia la pulak kan..
cet pppssssstttfffttt...mmmm...mmg ssh nk cari port utk perkhemahan ini..salah satu sbb mgkin kami pergi waktu cuti sekolah..bukan idea yg bijak!huhuhu..

Akhirnya kami jumpe la port yg sesuai..indah dan menarik..di lengkapi juga bilik mandi milik MDPD..(ya..esok pagi kami akn bermandi manda di pantai nan indah)
maaf..tiada gmbr dalam simpanan telefon bimbit berkamera ini..kebykn gmbr dlm simpanan kamera Emma...tanpa berlengah lagi kami pon mendirikan khemah..dan membuat bara untuk BBQ memandangkan perut kami tersangatlah lapar kau!


Napex dan Moox gigih membuat bara..


duduk bersimpuh si anak dara, si anak dara duduk bersimpuh


masih gigih membuat bara


nyum..nyum...lepas bara dah menjadi...


chef Ajib, beliau sungguh garang ya ketika memasak...hahaha..aku gurau Ajib..


Lepas makan kami sambung aktivi kami dgn beberapa game yg enjoyable dan bikin-gua-pecah-perut..mmg happening!..aku juga sempat merakamkan beberapa aksi lelaki gay yg masih available..hehehe..jgn ramah ya..eh jgn marah ya..dan tak lupa Emma cube buat aksi 'ikan paus'
Oh! sehingga kami mandi pantai aksi itu masih menjadi bahan..tak lupa juga 'kuasa cinta' eh Power Of Love Ervina dan Razi..dah la..pasni korg jadi juri je la..xaci2..hahaha


aku dah cop 'yg tengah' tu..hahahaha..wah2 mentang2 Izzat kat LA...berani lah


owh..mereka tak gay la sebenarnya..hahaha


Alamak..aku ade sikit je la gambar2 ni..yyg siang pny xde la pulak...cesssss..
mmmm..xpe2..tp sungguh seronok la g PD ni..wlupun dalam hati aku duk terigt kat Izzat yg jauh nun di sana...

Pukul 5.30 pg dia call aku sbb dia kene tahan dgn imegresen..
Punca di tahan : nama dia ade Muhammad...truk la US ni!tp Alhamdulillah, xlame pas tu dia dibebaskan (waaaahhhh..mcm penjenayah la pulak)..

BTW, lupe plak nk gtau..kami yg pergi ialah Ajib, Razi, Puyat, Habib, Musa, sihensem Aiman (wink2), Moox, Napex, Min (kwn puyat), Iqbal, Anwar, Salikin & 2 org adiknya, Nabil, Emma, Ervina (awek Razi), Raje, SAA dan aku...hehehe..


Weh korg, lepas ni kite nak bt trip g mane plak eh?????

5 Orang Tak Kisah ::

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

apakebabila susah nak komen.ooo...ko kata aku xupdate ek?nah aku dah hupdate.Apsl gmbr aku takde.Gmbr sport car aku jer ada.

fana said...

mahu ikut juga lain kali~~~

suria said...

Razi : weh vavi, sng je la nk comment..duh..nnt la aku ltk pic ko byk2

Pa'an : laaa...Raje xbgtau ke?

Ervina Razali said...

xyh uplod pic2 dye..
semak blog ko je..
bek uplod pic2 kite..
hahahaha

fana said...

last raja ajak pegi kedai arab petang ke malam rabu rtu.. huhu tapi aku tak dapat pegi ikut tme tu, ade hal..

Post a Comment

kalau berani tulis la!